Hypnologian keskustelualue :  Hypnologian keskustelualue The fastest message board... ever.
kannanottoja - sovelluksia - näkökulmia - kysymyksiä - ideoita - oivalluksia - ratkaisuja - mahdollisuuksia 
sokeriaddiktio
Kirjoittaja: mira me ()
Päiväys: lokakuu 05, 2002 08:08

Auttakaa! olen ollut koko elämäni toivoton sokerihiiri ja voisin elää pelkästään hiilihydraateilla. Nuorempana yritin pakottaa itseni luopumaan pakkomielteisestä namien napostelusta ja onnistuin, mutta seurauksena oli anoreksia ja myöhemmin bulimia. Tämä addiktio on ongelma siinäkin mielessä, että olen kilpaurheilija jonka ruokavalio tulisi painottua proteiiniin, välttäen rasvoja ja sokeria. Rasvaa en käytä ja olen normaalivartaloinen, mutta treenaaminen menee usein överiksi senkin takia, että yritän tappaa sokerista saamani kalorit liikunnalla. Olen onnellinen opiskelija ja rakastettu ystävä/perheenjäsen eikä minulla ole juuri muita huolia enää, kuin tämä eli voisiko hypnoosi auttaa siten, että pääsisin tästä sokeririippuvaisuudesta eroon ja kuinka monta kertaa siihen tarvittaisiin ja mitä se maksaisi?

RE: sokeriaddiktio
Kirjoittaja: Olavi ()
Päiväys: lokakuu 06, 2002 10:50

mira me HyväOlet varmaan kokeillut makeutus/hivenaineita makeannälkääsi. Kilpaurheilijana sinulla on tietoa sopivasta ravinnosta harjoituskautena ja kilpailutilanteen aikana. Kilpaurheilijana sinulla on myös hyvä keskittymiskyky ja tahdonlujuutta. Nyt tulisi tuota tahdonlujuutta ja onnistumisten tuomaa voimaantumista suunnata makeannälkäsi muuttamiseen johonkin muuhun. Vastauksessasi maininta \'.. eikä minulla ole juuri muita huolia enää,..\' saattaa herättää ajatuksen makean syömisestä kompensaationa jostakin. Tai sitten makeansyöminen on pitkäaikainen opittu tapa. Rentoutumisen/mielikuvaharjoittelun/suggesto/hypnoositerapian avulla uskoisin muutoksen onnistuvan ja kuin myös poisoppimisen totutusta tavastasi sekä tilalle jotakin muuta. On hyvä ottaa yhteyttä johonkin suggestoterapeuttiin ja keskustella lisää. Hinta vaihtelee noin 45 - 70 euroa istunnolta ja kesto on noin 1,5 tuntia/istunto. terv. Olavi Tenni, suggestoterapeutti

RE: sokeririippuvaiselle
Kirjoittaja: mira me ()
Päiväys: lokakuu 07, 2002 09:09

Kuulin juuri viikonloppuna tapauksesta, jossa vaikea suklaariippuvuus oli parantunut hypnoosin avulla. Itselläni on omakohtainen kokemus siitä, että hypnoosilla voidaan vaikuttaa ruokavalioon: Halusin lisätä merkittävästi vihannesten, hedelmien ja juuresten syöntiäni ja se onnistui hypnoosin avulla oikein hyvin, itsekseni en ollut onnistunut. Itselläni on ollut asiakkaana laihduttaja, joka oli puolestaan riippuvainen cola-juomasta, hän joi vain sitä sekä janoonsa että ruuan kanssa: Eka hypnokerran jälkeen colat jäivät kauppaan. Eli kannattaa kokeilla hypnoosia, kun tavoite on noin selkeänä mielessä. Uskon että siitä on apua.Maija MäkeläSuggestoterapeutti SHY, Turku

Nimesi: 
Sähköpostisi: 
Aiheet: 
Tämä on valvottu foorumi. Viestisi on piilotettu kunnes moderaattori tai järjestelmävalvoja on hyväksynyt sen.
This forum powered by Phorum.