Olen 27v "aikuinen" nainen. Yritän selvittää mistä johtuu tietyt ongelmat elämässäni.
Mulla on hirveän vaikea näyttää tykkäämistäni. Jos huomaan ihastuvani tiettyyn henkilöön, teen kaikkeni ettei vaan mitään näy ulospäin. Toimin täysin päivastoin, välttelen kyseistä henkilöä, ei pysty katsomaan silmiin jne. Tuntuu että tekisin mitä vaan ettei minusta näy tykkäämiseni. Se on kyllä vaikeaa kun olen herkkä punastumaankin
Sitten toisaalta "yhdentekevien" ihmisten kanssa voin jutella luotevasti, vaikka jotenkin arastelen miehiä yleensäkin.
Tämä on kovin murheellista, olen yksinäinen ja mielelläni tahtoisin tutustua miehiin, mutta se on niin vaikeaa.
Minulle on helppoa jutella tyhjänpäiväisyyksiä esim työkavereille, mutta jonkilainen muuri estää päästämästä hyviäkään tuttuja syvemmälle. En osaa syventää ystävyyssuhteita riittävästi, vaan aina tuntuu jotenkin pinnalliselta.
Toinen ongelma on ystäväsuhteissa. Tällä hetkellä olen ihan yksin tuollakin saralla työtuttaviani lukuun ottamatta. Nuorena olin kovin mustasukkainen ystävistäni. Tunsin että mut hylätään tai minusta ei välitetä, jos ystäväni juttelivat keskenään enkä ns. ollut heidän huomioinsa keskipisteenä. Joka pienen eleen tulkitsin negatiiviseksi, ja mieluummin jättäydyin marttyyrimäisesti yksikseni kun oli ystävieni pitämisen "armoilla".
Nyt tuntuu että olen jotenkin enemmän ja enemmän erakoitunut. Pelkään ihmisiä ja tunnen että ulkomaailma on vihamielinen. En ota kontaktia ihmisiin, vältän katsomasta vieraita ihmisiä, ja kaupoissa pelkään törmääväni johonkuhun puolituttuun. Apua en osaa pyytää vierailta.
Väkijoukoissa ja tapahtumissa tunnen olevani täysin erilainen, yksinäinen ja outo lintu. Näen sieluni silmin kuinka minusta hohtaa erillisyyteni kauas.
Huijaan itseäni olemalla "itsenäinen ja pärjäävä sinkku", vaikka mua pelottaa jos sairastun, jos autoni hajoaa, jos koirani tarvitsee hoitajaa .. mitä sitten? Ainoastaan kaukana asuvat vanhempani ovat apunan jos jään pulaan, ja heitä kehtaan vaivata. Mutta tämäkään ei välimatkan takia aina onnistu.
Pidän omasta ajastani eikä suurin ongelma ole yksin oleminen, mutta yksinäisyys on joskus niin kipeää.. Tiedän että ilman tukiverkkoa täällä en pärjää, ja mielessäni jo pyörittelen yksinäistä vanhuutta.
Pahin pelkoni on että ajaudun vielä pidemmälle yksinäisyydessäni, että muutun entistä negatiivisemmaksi ja lukkiudun kokonaan neljän seinan sisälle. Tajuan muuttuneeni paljon jo teini-iästä, jolloin olin kuitenkin paljon seurallisempi.
Minkälaista apua mulle olisi .. mitä voisin tehdä? Ei tämä normaaliakaan ole ..