Hypnologian keskustelualue :  Hypnologian keskustelualue The fastest message board... ever.
kannanottoja - sovelluksia - näkökulmia - kysymyksiä - ideoita - oivalluksia - ratkaisuja - mahdollisuuksia 
Oksentamisen pelko
Kirjoittaja: Pirre ()
Päiväys: joulukuu 28, 2005 11:54

HEI kaikki kohtalontoverit !

Olin todella yllättynyt, että näin moni muukin kärsii samasta pelosta, kuin minä, ja tavalllaan se oli helpottavaa smiling smiley
Minulla oksu/mahatauti pelko olut n.10-vuotiaasta lähtien, ja nyt olen 33v, eli aika kauvan... sairastin juuri n.10-vuotiaana aivan kamalan vatsataudin, ja ehkä siitä jäi trauma tms ? sen jälkeen olen sairastanut vatsataudin ehkä noin 3 kertaa, ja joka kerta se on ollut kamalaa.... viimeksi sairastin n.3 vuotta sitten, ja silloinkin rukoilin jumalaa vessassa, ja en uskaltanut tulla ulos vessasta koko yönä.... se vapina ja tuskan h8iki oli jotain aivan hirveetä sad smiley
Onko kukaan keksinyt hyvää hoitoa jos vatsatauti iskee ??? miten selviäisi ilman oksentamista ?? kertokaa ! Hyvää jatkoa kaikille, ja kiitos !

Re: Oksentamisen pelko
Kirjoittaja: Summer_Love-09 ()
Päiväys: elokuu 29, 2009 03:07

Mullakin ihan sama ongelma... Mulla on jäänyt tästä vikasta oksennustaudista vielä kamalampi trauma. Sairastin joskus n. 3 vuotta sitten kauhean oksenuustaudin(tai kauheelta se ainakin tuntu pelon vallassa) ja sitä ennen mulla oli kuumetta. Noo nyt mul oli taas se kuume ja samana päivänä alko ja loppu, ku sillo ja tänää ois se ilta, koska tulisin kipeeks. Kuulostaa varmaa aika tyhmältä, mutta pelottaa ihan hirveesti. Mulla on ollu pelkoa varmaa 5-v asti..

Re: Oksentamisen pelko
Kirjoittaja: Olavi Tenni ()
Päiväys: syyskuu 16, 2009 10:56

Mikäli terveystilasi on tutkittu ja mitään erityistä syytä ei ole löytynyt, niin voisit kokeilla rentoutumis/suggestoterapiaa. Rentoutumisen ohjauksen asiantuntijoita on tarjolla mm. näiden sivujen kohdassa "terapeutit", joiden kanssa voit keskustella tilanteestasi. Suggestoterapialla on saatu apua eriasteisiin pelkotiloihin.
terveisin Olavi Tenni, suggestoterapeuttithumbs up

Nimesi: 
Sähköpostisi: 
Aiheet: 
Tämä on valvottu foorumi. Viestisi on piilotettu kunnes moderaattori tai järjestelmävalvoja on hyväksynyt sen.
This forum powered by Phorum.