Hypnologian keskustelualue :  Hypnologian keskustelualue The fastest message board... ever.
kannanottoja - sovelluksia - näkökulmia - kysymyksiä - ideoita - oivalluksia - ratkaisuja - mahdollisuuksia 
Mitä hypnoosihoito maksaa?
Kirjoittaja: Sara ()
Päiväys: lokakuu 03, 2004 06:30

Olen jo jonkin aikaa miettinyt että kokeilisin hypnoosihoitoa jännittyneisyyteeni ja ahdistuksiini.
Köyhänä opiskelijana haluaisin tietää, että paljonko tällaiset käynnit maksavat ja onko niihin mahdollisuutta saada KELAn tukea?

Re: Mitä hypnoosihoito maksaa?
Kirjoittaja: Pelkuri ()
Päiväys: lokakuu 21, 2004 07:29

Minulla yksi hoitokerta maksoi noin 70euroa, josta kela korvasi vähän alle puolet.
T:pelkuri

Re: Mitä hypnoosihoito maksaa? OLIKO APUA?
Kirjoittaja: stressipesä ()
Päiväys: marraskuu 26, 2004 04:40

oliko sinusta hypnoososta apua "pelkuruuteen"?

Kirjoittaja: pelkuri ()
Päiväys: joulukuu 13, 2004 07:56

Heipsan!
Hypnoosista oli apua, tosin oma "pelkuruuteni" on oksennusfobia.
Kirjoitin omasta tilanteestani oksentamisen pelko-aiheeseen.
Pelkuri
vm 78 Turku

apua vieraan kielen puhumiseen
Kirjoittaja: tuppisuu ()
Päiväys: tammikuu 10, 2005 08:19

Hei
Minulla on ongelmana kykenemättömyys puhua vieraalla kielellä, vaikka teoriassa hallitsen kielen niin että se pitäisi kohtalaisesti sujua. Kun joudun tilanteeseen jossa minun pitäisi puhua, jännitän niin kovasti että sanat häviävät päästäni ja en saa sanotuksi mitään. Kysymys on kai jännittämisestä. Onko kenelläkään kokemusta siitä, auttaisiko hypnoositerapia tai vastaava ja millaisen terapeutin puoleen pitäisi kääntyä? Vai onko itseopiskeluohjeita?
nimim tuppisuu

Kirjoittaja: kauankärsinyt ()
Päiväys: tammikuu 23, 2005 12:34

Hei!
Luulen että oireeni alkoivat kolmannella luokalla. Lintsasin koulusta aina esitelmä päivinä. Muistan sellaisen kokemuksen kolmannelta, että olin kauhistunut kun en saanut istua syömään tutun tyttöporukan viereen, kun opettaja uusi järjestystä ja passitti minut eri pöytään. Yläasteella alkoi pahimmat ajat. Täytän pian 28 ja kärsin esiintymispelosta tärisen koko vartalolla voimakkaasti. Kahvikuppineuroosista kärsin aina ihmisten parissa. En käy kylässä oireitteni takia ja olen tehnyt elämänvalintoja oireiden sanelemana. Aloitin uuden koulun ja haluan elämäni järjestykseen. Luulin että oireet katoavat kuten äidillänikin mutta niin ei ole käynyt. Katsoin että jyväskylässä on hypnoosikeskus, mutta entä oulussa. Jos on jokin vastaava paikka täällä niin mikä ja minkä hintainen ja miten kelan saa tukemaan. Mitä minun kannattaisi tehdä?

Kirjoittaja: Ninni ()
Päiväys: tammikuu 30, 2005 07:11

Mitä hypnoosihoito maksaa?
Ottakaa ensin selvää taustoista kuka hypnoosihoitoa antaa!!
Kävin itse hypnologilla jonka todellista taustaa en vieläkään ole saanut selville.
Reissu oli todella hukkareissu ja silkkaa rahastusta. Omaa tyhmyyttäni menin hänen vastaanotolee pelkästään toisen suosituksesta tarkistamatta taustoja.
Yksi kerta maksoi 180€!!!Ajatelkaa mikä rahasumma ihan tyhjästä tai pahempaa
henkisestä nöyryytyksestä. Koska koin että minua ei edes otettu todesta saati että olisin saanut jotain apua! Kyllä mielestäni pitäisi olla edes perustiedot psykologiasta,
anatomiasta ja fysiologiasta ennen kuin alkaa tohtoroimaan toisia. Jokaisen oma moka tietysti kun menee halpaan!!Katsokaapa eri hypnoosihoitojen antajien nettisivuja monestako niistä saatte selvää mikä on esim. hypnoosiaantavan henkilön koulutus yms. tietoja.

Kirjoittaja: Sampsa ()
Päiväys: helmikuu 01, 2005 10:44

hei!

hypnoosihoitojen hinta vaihtelee eri puolilla suomea, pääkaupunkiseudulla hoitojen hinnat ovat n.60€ -110€ per kerta riippuen a) onko suggestoterapeutti alan ammattilainen eli päätoimisesti työssään b) tekeekö hän terapiatyötä muun ammattin ohessa (pätevä myös, totta kai) c) onko hän alv-vapaa vai arvolisäverollinen d) työskenteleekö yksin, terapiakeskuksessa tai lääkäriasemalla d) mikä on tausta, koulutus tms.

suomen hypnoosiyhdistyksen kouluttamat suggestoterapeutit käyttävät suggestoterapeutti-sanan lopussa lyhennystä SHY ja ovat sitoutuneet yhdistyksen eettisiin sääntöihin työssään (ks. www.shy.fi) ja ovat käyneet kahden kolmen vuoden kurssimuotoisen hypnoositerapeuttikoulutuksen. tämä antaa jo tietyn turvallisuuden asiakkalle, niin hoitojen hintalaatusuhteen kuin eettisyyden suhteen. lähes kaikilla yhdistyksen terapeuteilla on myös muu taustakoulutus ja yhdistyksen koulutuksiin pääsy edellyttää
myös tiettyjä alan perustietoja (ks. www.shy.fi). lisäksi suomessa on toinen taho suomen tieteellinen hypnoosi.ry jonka terapeutit käyttävät sanamuotoa hypnoterapeutti. he ovat käyneet 'tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskuksen' vastavan pituisen hypnoosikoulutuksen ja ovat taustakoulutukseltaan lääkäreitä, hammaslääkäreitä ja psykologeja.

toimin alan ammattilaisena helsingissä ja pidän kunnia-asiana sitä, että hinta-laatusuhde hoidoissa on kohdallaan. tapani on lähettää ns. lääketieteelliset tai psykiatriset apua hakevat sellaisille alan ammattilaisille, joilla on ko. asioihin riittävä taustakoulutus. itse ohjaan vastaanotollani puolestaan asiakkaita eroon tupakasta, hallitsemaan stressiä, jännittämisiä, sosiaalisia pelkoja, urheiluvalmennusta, autan koulukiusattuja, opetan rentoutumistekniikoita tms.

tunnen henk.koht. helsingin seudun suomen hypnoosiyhdistyksen suggestoterapeutit ja voin suositella heitä kaikkia hyvällä omatunnolla täältä tukea hakeville.

terveisin

aikuiskouluttaja, nlp- ja suggestoterapeutti, SHY

Kirjoittaja: Avun saanut ()
Päiväys: helmikuu 20, 2005 08:30

Suomessa toimii myös kolmas liitto siis Hypnoosiliito Ry. Myös sieltä löytyy ammatitaitoisia terapeutteja

Kirjoittaja: punkku ()
Päiväys: kesäkuu 13, 2005 06:11

Oulun hypnologit?

Löytyykö Kuopiosta ammattimaista hypnologia yms?
Kirjoittaja: Paavo ()
Päiväys: syyskuu 22, 2005 02:06

Kärsin vaihtelevasta paniikkihäiriöstä ja esiintymiskammoista. Olen perehtynyt paljon aiheeseen, hoitoihin yms. ja tullut siihen tulokseen että tästä hypnoterapiasta voisi olla eniten apua koska tauti ei varsinaisesti ohjaile elämääni enkä syö lääkkeitä jatkuvasti tähän. Onko siis Kuopiossa kyseistä ammattiapua?

Kirjoittaja: jännittäjä ()
Päiväys: tammikuu 24, 2006 04:22

Hei!
Minä kävin yhden kerran hypnoosi hoidossa joka maksoi 50 euroa. Aloitus kerralla oli puhetta että kävisin hoidossa muutaman kerran. Mutta nyt taitaa tulla raha ongelmat eteen. Kuinka sait kela korvauksen? Pitääkö olla lääkärin lähete?

Kirjoittaja: pirjo ()
Päiväys: maaliskuu 16, 2007 02:13

mun avopuolisolla on alkoholiongelma- onko hypnoosista tähän apua. Lähinnä raitistumiseen.

Kirjoittaja: jeppe ()
Päiväys: tammikuu 01, 2008 07:58

ja tää sun firman osote/maili ?

apua?!
Kirjoittaja: Anssi ()
Päiväys: tammikuu 26, 2008 03:23

terve!

olen hieman lukenut tästä kyseistä aiheesta..
sen takia, että olen miettinyt olisiko siitä apua minulle?!

olen työelämässä jo jonkin aikaa ollut ja nyt olen viime aikoina
huomannut tai hyväksynyt jotenkin asian.. että minulla taitaa olla
pikkuisen keskittymis vaikeuksia (tai vastaavaa?) jotka vaikuttaa
siten
kaikkeen työskentelyyn ja ym..
se ehkä heijastaa siihen että en aina oikein muista kaikkia asioita
jotka minun pitäis ja sen puolesta ehkä myös osaaminen heikentyy..?!
vaikka kuitenkin koko ajan työtä tekemällä pitäis kokemuksen kasvaa
ja
tieto/taidon ja sitä myötä oma usko osaamiseen ja edistymiseen ym
uralla etenemiseen.

myös se näkyy jotenkin vapaa ajallakin.

joten tämmöiseen ongelmaan olen miettinyt ratkaisua ja olisko
hypnoosi
hoitamisesta apua ym jne?!

T:Anssi

Kirjoittaja: Lumia_ ()
Päiväys: tammikuu 30, 2010 03:17

Onko tietoa onko Kuopion seudulla hyviä hypnoositerapioita Ja siis hinta-laatu suhteeltaan ok! Onko niistä oikesti apua?

Kirjoittaja: Olavi Tenni ()
Päiväys: helmikuu 03, 2010 11:22

Lumia_ kirjoitti:
-------------------------------------------------------
> Onko tietoa onko Kuopion seudulla hyviä
> hypnoositerapioita Ja siis hinta-laatu suhteeltaan
> ok! Onko niistä oikesti apua?

Hyvä Lumia, voisit katsoa suggestoterapeuttiluettelosta Kuopion seudulla olevia ja keskustella heidän kanssaan ovatko he soveltuvia auttamaan asiassasi ja samalla tiedustella käynnin hintaa. On hyvä huomata, että hypnoosi ei ole taikakalu vaan hyvä tuki monessa asiassa.
terv. OT

Nimesi: 
Sähköpostisi: 
Aiheet: 
Tämä on valvottu foorumi. Viestisi on piilotettu kunnes moderaattori tai järjestelmävalvoja on hyväksynyt sen.
This forum powered by Phorum.