Hypnologian keskustelualue :  Hypnologian keskustelualue The fastest message board... ever.
kannanottoja - sovelluksia - näkökulmia - kysymyksiä - ideoita - oivalluksia - ratkaisuja - mahdollisuuksia 
Mene sivulle: Edellinen12345Seuraava
Sivu: 4 / 5
Re: Punastuminen
Kirjoittaja: Afrodite ()
Päiväys: helmikuu 01, 2008 04:44

Siis mitä? Punastuuko joku muukin ku minä?Mä oon aivan masentunu ja turhautunu ja vihaan itseäni koska mä punastun jatkuvasti. Toisinaan mä en punastu lainkaan mutta toisinaan taas punastun koko ajan. Se on kuolettavaa. Mä punastun jos joku sanoo mulle vaikka koulussa yllättävästi moi tai jos ope kysyy jotain tai vaikka mitä tapahuis ni mä punastun. Varsinki jos pojat sanoo mulle jotain ni mä oon niin punanen heti että pojat karkaa saman tien mun luotani tai sit kattoo silämt pyöreenä vaan että just joo. Erityisesti jos mä näen mun ihasuksen ja se vilkaseekin mua, niin mä oon välittömästi punanen. Se haittaa täysin mun sosiaalista elämää ja nykyään oon useimmiten hiljaa jos on vaikka jossain, missä on nuorisoo. Jos joku kysyy multa jotain ni meen heti punaseks ja paniikkiin ja ihmiset katoo viereltä ja jättää mut yksin. MÄ oon itkeny vuosia ja ollu mota kertaa masiksessa tän takia. Sit vie siskot sanoo: onko sulla kuuma ku oot noin punanen? no joo todellaki. Mä oon ajatellu mennä leikkaukseen ku kävin siellä privatixin sivuilla. Onko kellään kokemusta siitä leikkauksesta?Voisitko kertoa jos on?

Re: Punastuminen!!!
Kirjoittaja: tyttö 15 wee ()
Päiväys: maaliskuu 14, 2008 08:50

voi oli niin ihana löytää nää sivut ja tajuta et en tosiaankaan oo ainoo joka punastuu.. oon siis kohta 15-vuotias tyttö ja suht suosittu koulussa. eli mul on jonkun verran poikakavereita ja paljon tyttökavereita. punastuminen riippuu iha mun fiiliksestä.jos oon rennolla tuulella ja tunnen itseni tosi vahvaks nii sillo en punastu. mut aika harvoin mä kuitnkaa iha niin mahtavaks tunnen itteni. Ja just jos luokassa vaikka sanotaan mun nimi tai jos joku poika tulee puhuu mulle ku on huono hetki, tai jos joku poika ees kattoo saatan punastua. ja se on ihan kauheeta! se rajottaa mun elämää. mä voisin olla se ihmine mikä mä haluisin jos vaan luottaisin siihen et en punastuis ja en sit kans punastuis. tää on raastavaa...:/

Kirjoittaja: Punastuja (Tyttö) ()
Päiväys: maaliskuu 14, 2008 11:47

Itsekkin punastun helposti, useinmiten aina luokka tilanteissa. Eihän se ole kivaa kun kuulee jokasen suus "Hei sä oot taas iha punane" Mut oon jo tottunu siihen ja kaikki mein luokaltakin tietää et punastun helposti, joten minulle tua punastuminen ei ole vielä mikään isompi ongelma

Kirjoittaja: Henna ()
Päiväys: maaliskuu 26, 2008 09:06

Minulla on aivan sama ongelma. Koulussa, oppitunneilla varsinkin jos ope puhuu mulle tai joku kaveri alkaa jutella niin lehahdan ihan punaiseksi, vaikka yleensä onnistun joten kuten laannuttamaan punastukseni. Välitunneilla, kotona tai missään muuallakaan tätä ei ilmene. Tämä asia on vaivannut minua joskus 7 luokasta lähtien ja alan tulla kohta hulluksi, kun pärstäni punoittaa melkein aina koulussa.

Kannattaako alkaa käyttää jotain lääkettä, jotta punastuksen saisi hallintaan vai mennä suoraan jonnekin sosiaalisuusterapeutille tai jotain?

Kirjoittaja: Henna ()
Päiväys: maaliskuu 26, 2008 09:17

Naamani menee aivan tulipunaiseksi kun vähänkin liikunnoin. Se on aika noloa, mutta silleen ihan normaalia ja sitä voi käyttää hyödyksi silloin kun punastuu vähän lisää jostai syystä. : D Ja monethan ne vaan sanoo, että punastelu on vaan söpöä.. kuten esim. Poikaystäväni sanoo että näytän seksikkäältä kun punastun ja sehän ei paranna tilaani yhtään vaikka otankin sen kohteliaisuutena. :<

Kirjoittaja: Kertokaa ()
Päiväys: huhtikuu 07, 2008 10:17

Olisi kiva tietää mitä tällä palstalla kirjoittaneille nykyään kuuluu. Olisi mahtavaa jos he käyvät vielä lukemassa täällä viestejä niin he voisivat jatkaa tätä viesti ketjua sillä mitä heille kuuluu nyt.

Kirjoittaja: Punanuttu ()
Päiväys: huhtikuu 11, 2008 10:36

Heips!

Mäkin punastelen aika ajoin, huomasin myös, että lääkkeet tuottaa punastumista, niin kuin verenpainelääke. olen oppinut mun suggestoterapeutin ohjeiden
kautta nyt rentoutumaan ja kun olo on niin paljon parempi kuin ennen en oikeastaan välitä enää punastelenko välillä, se jännittäminen oli paljon pahempaa!

tsemppiä esiintymisiin kaikille smiling smiley

t.Punanuttu Espoosta smiling smiley

tongue sticking out smiley REUNASTUMINEN
Kirjoittaja: Tomaatti ()
Päiväys: toukokuu 13, 2008 04:01

punainen kirjoitti:
-------------------------------------------------------
> minulla on myös punastumis ongelma. Punastun
> helpoiten koulussa varsinkin luokka tilanteissa.
> olen kärsinyt tästä jo yläasteelat saakka.
> Ala-asteella nautin esiintymisestä ja huomion
> kohteena olemisesta, nykyään vältän näitä
> tilanteita. Luokassa nimeni mainitseminenkin saa
> minut punaiseksi. En uskalla sanoa mitään tunnilla
> koska tiedän punastuvani. Jos pojat juttelevat
> minulle koulussa punastun. samoin jos olen jossain
> väärässä punastun silloinkin. Mielestäni minulla
> ei ole huono itsetunto, minulla on kavereita ja
> poikaystävä, mutta heidänkin surassa saatan
> punastella jos en tiedä joatin tai jos olen
> väärässä. Nykyään minua on alkanut vaivaamaan tämä
> punastuminen liikaa. Jos menen poikaystäväni luo
> ja hänen vanhemmat juttelevat minulle, niin
> punastun. Olen alkanut pelkäämään punastumista
> niin, että jännitän jo tavallisia oppituntejakin.
> Pelkään punastumista ja ajattelen aina kun minulle
> puhutaan, että punastun varmasti ja silloinhan
> naamani tietenkin punoittaa. Minulla on vauhdikas
> luonne, mutta punastuminen rajoittaa sitä.
>miten sen saa vähenemään? tai mistä tämä johtuu? jos jollain on samanlaisia kokemuksia kirjoitelkaa! sad smiley(

Kirjoittaja: pette ()
Päiväys: elokuu 07, 2008 08:48

En suosittele kenellekään tuota salpausleikkausta. Saattaa auttaa joillekin ilman sivuvaikutuksia, mutta suurimmalle osalle juuri punastumisesta kärsiville se täytyy tehdä niin, että vartalohikoilu tuntuu olevan takuuvarmaa.
Etenkin selkä voi hikoilla niin, että paita on hetkessä läpimärkä, eikä mikään lääke tehoa siihen. Herättää taatusti enemmän huomiota kuin puna kasvoilla.
Joillekin suola tasapainon häiriintyminen aiheuttaa myös kuulema pahoja ongelmia, eikä jatkuva väsymyskään ole helppoa.

Klipsienpoisto pitäisi tehdä 2kk sisällä, mutta todellisen vaikutuksen huomaa vasta kesähelteillä tai raskaammassa työssä ja oireet tuntuvat pahenevan, vaikka hikoilun ilmoitetaan saattavan vähentyä aikaa myöten. Kaiken lisäksi rahastavat vielä poistollakin 3000€, vaikka hikoilusta ei ole annettu mitään asiallista tietoa. Leikkauksia tehdään "liukuhihnalta" ja suhtautuminen on todella ylimielistä.

En ihmettele yhtään, ettei julkinen terveydenhuolto tee tai kustanna näitä.
Pitäisi tehdä asiallinen tutkimus hoidon vaikutuksista ja kaikkien pettyneiden vaatia rahojaan takaisin ja korvauksia joukkokanteella.

Kirjoittaja: HANNA ()
Päiväys: syyskuu 13, 2008 12:05

TÄNKS=)

Kirjoittaja: harmatatata ()
Päiväys: tammikuu 11, 2009 02:05

Hei punaposket!
sanokaa pliis että tämä ei ole todellista! mä aina ihailen ihmisiä joilla punottaa posket, näyttää eloisalta ja söpöltä! Itse antaisin mitä vaan etten näyttäisi päivästä toiseen harmaalta kuin saastunu kaupunki. vaihetaanko paikkoja? Olkaa ilosia, menee vähemmän massii poskipunaankiwinking smiley

Kirjoittaja: Jaana ()
Päiväys: helmikuu 11, 2009 11:42

Mulla on kans tosi paha ongelma punastumisen kanssa...
Tahtoisin siitä eroon, voinko ilman vanhempien tietoa saada jotain lääkettä asiaan?

Kirjoittaja: Turhautunut :'( ()
Päiväys: maaliskuu 10, 2009 09:48

Mulla punastuminen alko kun menin 7 luokalle. Silloin ruokalassa tapahtu jotain noloa ja punastuin. sen jälkeen olen punastunut joka saatanan kerta ruokalassa,vaikka ei olisi mitään pätevää syytä!! Olen nyt 9 luokalla ja punastumiset avat ajan mittaan muuttuneet vaan pahemmiksi. Yksi syy tähän punasteluun on ollut myös se, että jos "punastun" kaverini huomauttavat siitä heti ja alkavat jankuttaa et "älä punastu,älä punastu, hengitä syvään.."nii jumaliste sillo mä punastun vielä kahtakauheammin!!!! vielä jos esim. poikaystäväni tulee luokseni yllättäen=punastun(noloa!). Suunnilleen kaikki nämä punastumiset tapahtuvat kouluruokalassa,mutta nyt niitä on alkanut käydä ihan muullonkin vaikka kun luokassa opettaja tulee selittämään minulle jotain.

EN OLE UJO ENKÄ PELKÄÄ ESILLÄ OLEMISTA(olen bändin laulaja ja nautin esillä olemisesta),JOTEN EN VOI YMMÄRTÄÄ MISTÄ TÄMÄ JOHTUU!ENKÄ MAHDA VAIVALLE ENÄÄ MITÄÄN!!!oon niin turhautunut etten uskalla enää mennä koulussa syömään,vaan otan omat eväät mukaan tai menen syömään vasta kun ruokalassa ei enää ole paljoa porukkaa. oonko mä jotenkin sairas/mielenvikainen,,mikä mua vaivaa?!?!?

Jos olemassa on lääkkeitä tai muita hoitokeinoja haluan ne nyt itelleni, sillä en kestä enää....

Pitäisikö minun ensin mennä puhumaan vaikka koulukuraattorille asiastani?punastun varmaan sillonkin ja alan itkeä kun nolottaa niin hitoksee tää mun käytös!

Kirjoittaja: punaposkipaviaani ()
Päiväys: huhtikuu 08, 2009 06:34

Olen 16 v. poika, eli ysillä ja minunkin ongelmanani on punastuminen. Punastumista tapahtuu lähinnä koulussa oppitunneilla jos esim. opettaja selittää minulle jotain tai kysyy jotain. Vaikka tiedän vastauksen ja kaikki on muuten ok, mutta silti ajatus siitä, että koko luokka katsoo minua saa minut lehahtamaan tomaatiksi. Ennen olin oppitunneilla todella aktiiviinen (7. ja 8. luokka), mutta nykyään en halua viitata, koska tiedän punastuvani. Minulle ei ole huomautettu punastelustani. Punastumista tapahtuu oikeastaan vain silloin kun alan "pätemään", kun selitän jotain juttua ja huomaan, että lauma ihmisiä katsoo minua. Menisipä tämä vaiva iän myötä pois.

Kirjoittaja: tomato ()
Päiväys: heinäkuu 17, 2009 10:56

Se on aivan kamala tunne kun tuntee että on iha hemmetin punanen, se tuntuu.. Kamalalta. Aivan Kamalalta. Aivan kuin pitäis kuumaa tulta kasvojen edessä. Kasvoilla on ihan hiton kuuma ja hiki valuu ja se tuntuu hirveältä.
Elämä punastelemisen kanssa on pelkkää paskaa. Tai ei tätä voi edes elämäksi sanoa, kohta mulla on peruskoulu käyty ja en oo saanu elää miten oon tahtonu. Tää on hirveetä. Aivan sama ois olla olematta. Inhoon sitä kasvoilla tuntuvaa kuumuutta aina koulussa ja jossain hämmentävässä tilanteessa. Kuolisin mielummin kuin eläisin tän punastumisen kanssa enää päivääkää.

Kirjoittaja: Plääh... ()
Päiväys: heinäkuu 19, 2009 06:26

Parina viime vuonna oon tullu punaseksi aivan hirveän helposti,
varsinkin kun muut tiedostavat sen..
Eli:
On muutamia ihmisiä, joille on oikeasti niin hemmetin hauskaa nähä että ku menee ihan paloautoksi naamasta korviin.
Ei ole mukavaa, kun kysytään :
" Minkä värinen on paloauto ? "
" Mite sä oot noi punane ? "
" Perustetaan " Punaiset - puolue " "

Arghhh. Raastaa aivan kauheasti.
Vieraille ihmisille puhuminen varma tapa saada itsensä punaiseksi.
Ei pitäisi ajatella sitä, että punastuu.
Joskus kun on ihan rentona, niin joku riemuidiootti tulee sanomaan/kysymään jotain, ja ite vastais ihan normaalisti, MUTTA tämä kyseinen henkilö sanoo
" Älä vaan mene punaiseksi "
HUoh.

Urheilu:
Haluaisin harrastaa enemmän urheilua, mutta tämä tomaatti-ilmiö vaikeuttaa sitä.
Jos hölkkää 2km, näyttää siltä kuin olisi mennyt 10km.
Rakastan lenkkeilyä, sählyä, jalkapalloa yms. mutta aina nolottaa tehdä.
" miten sä voit olla noin punainen ku mä oon näin valkone "

Tää on oikeastaan korvienvälivika.
Se on itsellä vika korvien välissä ja niin kuin myös muilla.

Ihmisten pitäis vaan hyväksyä kaikki muut, ja heidän erilaisuus JOKA ASIASSA.
En itse ole mallikelpoinen siinä asiassa ja yritänkin parantaa sitä, koska tiedän miten paljon se kyrsii toista jos koko ajan huomauttaa ( ... ujous, finnit, luonnollinen " laihuus " , lihavuus, .. JA NIIN EDELLEEEEN .)

Oon huomannu että vanhemmilla ihmisillä ( 30, 40, 50+ ) ei ole tätä punastumisilmiötä niin paljoa. Ehkä he ovat vain jo tottuneet, toivottavasti tottuisin itsekkin.

Olipas vuodatus.

Kirjoittaja: Hauska poika ()
Päiväys: syyskuu 06, 2009 01:26

Aloin itsekkin punastua 7lk se oli kauheata aina kun luokassa ope kysyi jotain punastuin olin melkein joka paikassa naama punaisena, mutta 8lk aloin olemaan rohkeampi kun ope kysy jotain en punastunut muutakuin ihan pienesti. ulkona en ollut ollenkaan punainen ja sisällä koulussa se oli pientä 9lk punastuminen on tosi pientä en edes huomaa sitä että oisin punastunut välillä kun jotkut opet suuttuvat punastun mutta silloinki se kestää sen ajan kun opettaja on siinä ja sitä paitsi tytöt sanovat että olen söpö pikkuinen puna poskismiling smiley

Kirjoittaja: pamela ()
Päiväys: lokakuu 01, 2009 02:46

mäkin punastelin ennen kokoajan! siiis ihan kokoajan ja sit löysin ton joe blascon redness neutraliser, auttaa oikeesti! Ostin sitä just ja huomasin et en ees ajattele et punastun koska tiiän et en punastu kun mulla on sitä naamassa nii LOISTAVAA! se on tarkotettu pieniin ihon punasiin kohtiin mut sitä voi kans laittaa ohuesti koko naamalle. Kokeilin laittaa vaan toiselle puolelle ja huomasin et punastuin toiselta puolelta ja toinen oli melkeempä normaali, joten suosittelen smiling smiley sitä saa esim. stokkalta

Kirjoittaja: ??? ()
Päiväys: lokakuu 11, 2009 02:13

Olen 15v. poika ja mua rupee oikeesti VITUUTTAMAA TÄÄ SAATANAN PUNASTELU !!! En pysty enää olemaan kuin kännissä punastumatta,sen takia olenkin ruvennut juomaan melkein joka viikonloppu.Pitää varmaan kohta mennä kännissä koulunkin...

Oisiko tähän vaivaan mitään "kotihoitokeinoja" ???

Kirjoittaja: nolo ()
Päiväys: marraskuu 26, 2009 12:54

itselläni on myös tämä punastumis ongelma ollut seiska luokasta lähtien, nyt olen ammattikoulun toisella luokalla. punastun melkeinpä joka ikisessä tilanteessa mihin vain liittyy jokin ihminen joka ei kovin tuttu ole. Ja pahinta on koulussa kun ei voi kaikkien luokkalaisten kuullen puhua mitää kun aivan automaattisesti menee punaiseksi. sekä jos kaupassa tulee ei kovin tuttu tyyppi juttelemaan niin punastun välittömästi. punastuminen on mielessä joka ikinen päivä ja se masentaa aivan hirveästi. olin miettinyt kaikenlaisia keinoja miten tämä loppuisi. punastumisen tunne on aivan kauhea kun rupee poskia ja päätä oikein kuumottaa mutta pitäisi vaan miettiä että mitä väliä sillä on vaikka punastunkin? se on mun oma ongelma, eikä kukaan muu sitä kuumottavaa tunnetta tunne kuin minä. pitäisi olla vaan ihan normaalisti ja ajatella että poskeni vaan punoittaa ja entä sitte.

Kirjoittaja: Punanaamio ()
Päiväys: joulukuu 18, 2009 01:00

Punastuminen on ihan sairaan ärsyttävää. Joka aamu inhottaa lähtee kouluu, kun 1 poika haukkuu välillä mua: paloautoks, tomaatiks, ravuks ja tietenkin punanaamioks! Tää aiheuttaa mulle hirveesti masennusta ja tarvin apua...

Kirjoittaja: Punanaamio ()
Päiväys: joulukuu 18, 2009 01:09

Punastuminen häiritsee elämääni... Olen ala-asteella ja 2 poikaa haukkuvat minua: paloautoksi, ravuksi, tomaatiksi ja punanaamioksi! Eikö tämä punastuminen koskaan lopu? Miksi juuri minä olen ainoa luokastamme joka on kaikkia muita punaisempi? angry smiley

Kirjoittaja: cd ()
Päiväys: tammikuu 12, 2010 10:29

Onko punastumiseen olemassa mitään ilman reseptiä saatavia hoitokeinoja? Tää on niin hirveetä punastua niin helposti, ja jännittää niin sikana kaiken maailman esiintymisiä jne.. Tarvitsisisin pian tähän apua, mutta mielellään niin, ettei tarvisi kellekkään tyyliin lääkärille tätä asiaa selvitään.. Kyllästyttää jotenkin jo tää...

Kirjoittaja: punaposkipaviaani ()
Päiväys: tammikuu 14, 2010 06:09

Moi taas kaikki punastelijat. Lähetin viime viestin tähän ketjuun huhtukuussa -09 ja nyt vähän päivitystä.

Punastelua on jatkunut noin vuoden päivät ja se tietenkin on harmillista sad smiley
Itsetuntoni on nykyään paljon korkeammalla kuin ennen, koska tiedän olevani "hyvännäköinen kundi" (on sanottu, että näytän siltä pissisten ihailemalta vampyyrilta grinning smiley), mutta silti punastelu on jatkunut ja sitä tapahtuu päivittäin. Kotioloissa naama on ihan normi värityksellä, mutta lukiossa se helottaa niin kuin mikäkin tomaatti sad smiley

Meikin käyttäminen näin miespuolisena henkilönä tuntuu jotenkin sopimattomalta idealta ja pelkään minut tuntevien ihmisten huomaavan meikin ja pitävän minua vielä enemmän erikoisena ihmisenä. Joten melkeinpä mieluummin punastun silloin tällöin kuin meikkaan grinning smiley

Punastuminenhan johtuu siitä, että elimistö valmistautuu toimimaan nopeasti. Adrenaliinia erittyy, keuhkoputken suurenevat, syke tihenee ja ahh mikä parasta naaman hiusverisuonet laajenevat aiheuttaen punoituksen -___- Elimistön toiminta on pääosin tunnepohjaista ja siihen ei voi järjen avulla vaikuttaa. Tunnenkohan ympärillä olevat ihmiset minulle uhaksi alitajunnassa? Miksi näin?

Loppuun vähän omalaatuista spekulointia smiling smiley Luin eräältä keskustelupalstalta, että fiksuudella ja punastumisella olisi jotain yhteyttä. Tunnen itseni melko fiksusi ja eräs kaverini, joka on myös mielestäni fiksu punastelee melko paljon. Minua on myös pienestä pitäen valistettu maailman vaaroista, jotka syövät heti jos antaa vähänkin periksi. "Pyöräilukypärää pitää käyttää, pelastusliivit päälle veneessä, suojalasit päähän kun ammut raketteja, ei saa polttaa, ei saa juoda, ihmisten kanssa pitää olla niin ja näin, siellä pitää tehdä siten ja täten, plaa plaa plaa" -__- Onkohan tämä vanhempien antama käyttäytymisetiketti jotenkin tehnyt minusta pelokkaan? Järki sanoo, että ei mitään hätää, mutta tunteet laittaa vastaan. Kertokaahan omia mietteitänne asiasta, kiitos smiling smiley

Kirjoittaja: Punaine mikä punainen... ()
Päiväys: tammikuu 26, 2010 07:26

Siis.... punastelen jatkuvasti.
sitä on tapahtunut ihan ensimmäisestä luokasta ihan seiskalle asti ja jatkuu varmaan vielä. moody smiley
aion alkaa käyttämään meikkiä, eli peitevoidetta joka on tarkoitettu punaisiin alueisiin. varmaankin 7 luokan aikana.
Punastuminen on erittäin häirtisevää, koska kaikki eivät tajua että se on tahaton reaktio ja sille ei vain voi mitään.
Kaikista parasta "ehkäisyä" on jos ei jännitä ja yrittää olla ajattelematta koko asiaa.... mutta sehän se ongelma onkinsad smiley
en voi olla ajattelematta asiaa kun sitä monesti toilotetaan korvan juuressa.... -.-
Tuntemattomat ihmiset ovat huomautelleet asiasta.. JOPA AIKUISET!
se meni jo yli, kun kaupan kassalla oleva mies julisti kovaan ääneen: "minkä värinen on kaulakorusi?" ja tietenkin se oli sydän ketju, oikein punaisen värinen... yritin olla välittämättä asiasta mutta miten nyt voi kun ihan oikeasti on punainen...

Punastuminen on häiritsevää isoissa saleissa ja muissa valoisissa paikoissa jossa ihmiset katsovat tai muuta sellaista. Ei se nii paha jos pulpetilla istuu ja jne,

yritän olla ajattelematta asiaa, ja "harjoitella" punastumisen ehkäisyä=)

Jos punastelette itsekkin.. niin toivotan onnea ongelman lopettamiseensmiling smiley

Toivotaan parastasmiling smiley

Kirjoittaja: Mila ()
Päiväys: helmikuu 16, 2010 07:13

Moi! Mulla on sama punastumis ongelma:s Ja haluaisin sen pois grinning smiley moody smiley

Kirjoittaja: Hitto immeiset!! ()
Päiväys: maaliskuu 01, 2010 09:03

Siis ei hitto teiän kansa!!

Täällä ilmoittautuu yksi punapää myöskin. Koulussa luokkalaisista lähes kaikki, paitsi parhaimmat ystäväni, kiusaavat punastelusta.
Ja tämä punastelu tapahtuu aina koulussa, sisällä luokissa ja joskus urheillessa.
Aina ollaan huomauttamassa "Oot iha punane", "Mites nyt noi tomaatti oot?","Hei kato, oot taas punane!".
Ja ei hitto miten tuo alkaa ärsyttämään mutta mä en vaa välitä!!

En kyllä suosittele menemään mihinkään leikkauksiin tai käyttämään pillereitä. Tiedän miten kamalaa se on kun on tulipunasena luokassa jne. mutta siihen on vaan totuttava. Älkää vaan menkö leikkauksiin tmv. kyllä te selviätte jos vaan tahotte!! Tytöt: käyttää max. meikkiä, muttei mitkään meikkipellet kauniita ole winking smiley (10cm meikkivoidekerrokset, yh)

Yrittäkää miettiä kaikkea positiivista ja eiköhän meistä kaikista löydy "heikkouksia?" Voitte vaikka piikitellä takasin: "Et oo sattunu peiliin kattoo?", "Jaa-a, oliko muuta asiaa?", "Hei muute, et sattunu tietää, ettei vois vähempää kiinnostaa?". Häipykee paikalta, niin simppeliä. voitte myös kertoa että esim. "Ootkos huomannu että oot lihava?" tms.
Voihan sen huumoriksikin kääntää, jos "pokkaa" löytyy (itse en ole vielä tehnyt, ylempiä kyllä yrittänyt). " Jaahas, johan tuli kuumat paikat!" tai "Hehe, taas punastellaan!" ja ihan nauraen, huumorilla!! =)

Toivon teille kaikkea hyvää, koittakee kestää <3
T. Itsevarma ja itsensä hyväksynyt punapää (:

Kirjoittaja: mie ()
Päiväys: maaliskuu 13, 2010 07:04

Miullakin sama ongelma siis tullut tässä talven aikana! Eli pelottaa ruokailut ja luokassa istuminen ja yleensäkkin sellaiset tilanteet josta ei pääse pois jos punastuu, ja silloin sitä juuri punastuukin kun ajattelee että toivottavasti en nyt punastuisi ( vaikka olenkin erittäin sosiaalinen ja paljon kavereita löytyy ym..). Sitä tässä ihmettelin kun näitä juttuja luki että miksi ette mene lääkärille käymään?! itse sen tein tuossa viimeviikolla ja määrättiin 10 mg propalia ( ja 5 mg diapam esiintymisiin ) tähän vaivaan. nyt olen sitä kahtena päivänä ottanut ja on auttanut!! winking smiley purkissa lukee että tarvittaessa mutta olen päättänyt ottaa lääkkeen joka päivä ennen kouluun menoa ja ei ahdista yhtään ja ruokailussakin oli kivaa! kauaa en ole siis käyttänyt ja en osaa vielä kunnolla sanoa mutta nyt näinä kahtena päivänä auttanut todella todella paljon ja voisin vaikka luvata että tätä lääkettä jos alatte syömään niin kaikki korjaantuu heti!!

Kirjoittaja: Outo ()
Päiväys: huhtikuu 13, 2010 09:23

Moi , olen 13 vuotias tyttö . Olen kärsinyt punastumisesta reilun vuoden ajan . En haluaisi mennä kouluun koska siellä punasteluni ilmenee parhaiten . Punastun ruokailussa ja tunnilla kun minulta kysytään jotain . On hienoa huomata etten ole ainut jolla on tämä ongelma smiling smiley Eniten minua ärsyttää se että kaverini vain sanovat että on söpöä kun punastelen koko ajan . Menen yläasteelle kesäloman jälkeen , enkä tiedä miten selviän siittä sad smiley En uskalla kertoa vanhemmilleni koska he mitäisivät ongelmaani luultavasti ihan mitättömänä sad smiley Ruokailussa en ole heti punainen mutta kun istumme pöytään menee vain pari minuuttia kun olen jo ihan tomaatti . Kaverini tuijottavat minua ja kysyvät mikäs sulle tuli ??
Ja se on todella kiusallista .. siksi usein koitankin saada itseni kipeäksi ettei tarvitsisi mennä kouluun sad smiley

Kirjoittaja: se punainen tyttö ()
Päiväys: huhtikuu 19, 2010 04:04

Itsekin samassa tilanteessa, ja saman ikäinen ja samalla luokalla! Hetken jo tuntui että ollaan ihan samoja henkilöitä;D No mut siis tää mun ongelmahan on tosi samanlainen paitsi että sen rinnalla on lievää masennusta ja paniikkikohtauksia... ja kerran kerroin ongelmasta äidilleni muttei se ottanut sitä niin tosissaan.. ja en viitsi kertoa uudestaan, sillä olen todella ujo! ja en millään haluaisi lääkäriin.

Mutta siis voiko minun ikäiset käyttää Propralia? Haluaisin nopeasti vastauksen sillä esitelmä olisi viikon päästä... angry smiley

Mene sivulle: Edellinen12345Seuraava
Sivu: 4 / 5

Nimesi: 
Aiheet: 
Tämä on valvottu foorumi. Viestisi on piilotettu kunnes moderaattori tai järjestelmävalvoja on hyväksynyt sen.
This forum powered by Phorum.