Mäkin punastun tosi helposti, mutta en oo onneks ainoo

Ala-asteella olin mielelläni huomion keskipisttenä ja rakastin esiintyä. Ylä-asteella se punastelu sitten alkoi ja pidän sitä nolona vaan sillon kun itse punastun. Varmasti kukaan (tai ainakin 98% ihmisistä) ei pidä mitenkään nolona jos joku muu punastuu! "Punastuminen on söpöä", kuulee usein sanottavan. Jotkut lääkärit uskovat allergian parantuvan (tai ainakin vähenevän), jos altistuu allergiaa aiheuttavalle tekijälle. Toki saattaa olla, että allergia vaan pahenee, mutta siitä ei puhuta..

Eikö sama voisi päteä myös punastumiseen? (en siis tarkota, että punastuminen pahenee, jos sille altistuu usein, vaan päinvastoin) Jos pidät usein esitelmiä, harrastat näyttelemistä, puhut paljon ihmisille ym. Itsetunto kasvaa ja rohkaistuu! Punastumisella onkin varmaan paljon tekemistä itsetunnon kanssa. Kaikki varmaan tuntee ihmisiä, jotka on aina äänessä ja muutenkin paljon esillä. Eiväthän he ole (kovinkaan usein) tomaatteja?? Itsetunnon kohentamiseen on monia keinoja. Nyt kun rupesin ajatteleen, niin ei mulla kyllä oo mitenkään erikoisen huono itsetunto, oikeestaan ihan hyvä.. Nyt mä keksin. Punastuminen johtuu siitä, että ajattelee, että punastuu ja pitää sitä nolona, joten punastuu!! Tää on totta ainakin mun kohdalla. Älkää pitäkö punastumista nolona. Tää teksti on vähän ristiriitanen, mutta elämä on. Koittakaa pärjäillä!