Hypnologian keskustelualue :  Hypnologian keskustelualue The fastest message board... ever.
kannanottoja - sovelluksia - näkökulmia - kysymyksiä - ideoita - oivalluksia - ratkaisuja - mahdollisuuksia 
itsetunto-ongelmat
Kirjoittaja: anna ()
Päiväys: marraskuu 29, 2002 11:56

Minua kiusattiin ala-asteen viimeisinä vuosina ja vieläkin se vaikuttaa käyttäytymiseeni. Kiusaaminen oli pientä ja henkistä, mutta se latisti itsetuntoni. Nykyään tilanne ei ole enää yhtä paha kuin yläasteella (olen nyt 18), mutta vaikuttaa yhä. Suuremmassa kaveriporukassa en saa suutani auki ja ystävienikään seurassa en pysty olemaan normaalisti. Nauraessa peitän usein suuni huomaamattani, koska kiusaaminen kohdistui pitkälti siihen. Minua on sanottu kauniiksi ja joskus hyvinä hetkinä olen itsekin sitä mieltä. Kuitenkin heti jos joku katsoo minua esim. kadulla, minut valtaa kamala ahdistus siitä, että nyt on joku varmasti kasvoissani pielessä. Myös esiintyminen tuottaa ongelmia. Yläasteella tärisin, punastuin, puheeni katkeili ym. Lukiossa olen pystynyt pitämään esitelmiä suunnilleen normaalisti, vaikka yhä pelkäänkin noita tilanteita paljon. Nuo esitelmät ovat kuitenkin olleet kaikki ryhmätöitä, eikä minun ole tarvinnut sanoa kuin korkeintaan pari lausetta. Olen koko lukion aikana viitannut tunnilla ehkä kaksi kertaa. En vain saa kättäni ylös, vaikka olisin täysin varma vastauksesta. Pelkään epäonnistumista ja sitä mitä muut siitä ajattelevat. Paikassa jonne olen lukion jälkeen ajatellut pyrkiä pitäisi kutenkin pystyä pitämään suullisia esitelmiä paljon suuremmalle joukolle ja yksin. En haluaisi, että esiintymispelon takia en voi pyrkiä haluamaani paikkaan. Pelkkä ajatuskin suurelle joukolle puhumisesta saa pulssini nousemaan.. Olisiko hypnoosista apua? Uskon, että jos saisin lisää itseluottamusta myös esiintymispelkoni helpottaisi jonkin verran. Paljonko hypnoosi noin karkeasti ottaen maksaa?

RE: itsetunto-ongelmat
Kirjoittaja: Hypnologi J;J;Kähönen ()
Päiväys: joulukuu 02, 2002 09:02

Hypnoosi on yksi parhaista avuista ko. ongelmaan. Kysyit hinnasta, tähän asiaan laittamasi raha tulee olemaan elämäsi paras sijoitus !Hinnat ovat vaihtelevia ?Ota yhteyttä paikkakuntasi hypnologeihin.

RE: itsetunto-ongelmat
Kirjoittaja: SIim ()
Päiväys: joulukuu 03, 2002 02:30

mä sain apua suggestoterapeutilta ja diili toimi. Slim

RE: RE: itsetunto-ongelmat
Kirjoittaja: maksuvastaus ()
Päiväys: joulukuu 03, 2002 05:34

Suggestoterapeuttien veloitukset ovat n. 50-70 euroa per tapaaminen. Tapaamisen kesto on keskimäärin 1-1,5 tuntia.Käyntikertoja kuvailemaasi aiheeseen voisi veikkailla tarvittavan kolmesta kuuteen.jos joku katsoo sinua esim. kadulla, irvistä, hymyile tai naurat. qwertyuiopåasdfghjklöäzxcvbnm

Re: itsetunto-ongelmat
Kirjoittaja: weeto ()
Päiväys: maaliskuu 10, 2009 12:42

löysin ihmisen josta todella välitin. tapailimme pitkän aikaa, enkä siltikään voinut näyttäytyä esim. ilman meikkiä, tai edes harrastaa seksiä. halusin, mutta en pystynyt, koska minua pelotti liikaa. koska minua pelottaa aina etten kelpaa, tai että teen jotain väärin. haluan päästä tästä pois, koska tämä kierre vaan jatkuu ja jatkuu. sen ihmisen kanssa oli niin hyvä olla, mutta en pystynyt puhumaan itsetunto-ongelmistani, ja siihen se loppujenlopuksi kaatuikin.confused smiley

Nimesi: 
Sähköpostisi: 
Aiheet: 
Tämä on valvottu foorumi. Viestisi on piilotettu kunnes moderaattori tai järjestelmävalvoja on hyväksynyt sen.
This forum powered by Phorum.