Hypnologian keskustelualue :  Hypnologian keskustelualue The fastest message board... ever.
kannanottoja - sovelluksia - näkökulmia - kysymyksiä - ideoita - oivalluksia - ratkaisuja - mahdollisuuksia 
Kynsien pureminen
Kirjoittaja: PA ()
Päiväys: marraskuu 09, 2002 08:37

Hei!

Olen jo pitkään kärsinyt kynsien pureskelusta, ja useista, hyvin tuskaisista yrityksistä huolimatta en ole onnistunut lopettamaan. Tapa on minulle hyvin kiusallinen ja toisinaan myös kivulias. Voisiko tästä päästä hypnoterapian avulla eroon?

RE: Kynsien pureminen
Kirjoittaja: satu ()
Päiväys: marraskuu 11, 2002 01:22

moikyllä kynsien pureskelun voi lopettaa ihan kokonaan. Katso sopivantuntuinen suggestoterapeutti avuksesi, valinnanvaraa riittää. Uskallusta ja luottamusta tarvitaan aina ja nämä terapeutit on tosi hyviä tyyppejä, niitä parhaita. Tsemppiä! T: avun saanut

Kynsien pureminen
Kirjoittaja: Sara ()
Päiväys: heinäkuu 01, 2004 09:33

No mä oon purru 13 vuotta ja oon ny 13 ja lopetin pari kuukautta sitten. Kuis vanha oot? Kysy vanhemmilta voisko ne maksaa sulle jotain jos lopettaisit? Keksi kynsienpuremiseen joku vaihtoehto esim pidä taskussa palloo ja pyörittele sitä aina kun sorimi meinaa mennä suuhun. Apteekista voit ostaa kynneliä, jota laitetaan kynsiin. Sitten vähän varotusta: 3 vuotta sitten purin kynteni lhyeksi, ja sen alle pääs bakteeri. Aamulla mun sormi oli perunan kokonen ja me lähettiin heti sairaalaan. Siellä sain tietää että olin saannut verenmyrkytyksen, eli siihen voi kuolla vajaassa 2 tunnissa. Se huomaaa siitä että kädessä näkyy kirkkaan punaisia viivoja. Kaikille voi tapahtua tälleen, eikä tää oo mikään pelotus. Mietis tätä: Jos puret sormiasi voit kuolla siihen. Jos kuolet siihen, oot tehny itsarin. Ja muuten sormien puremisen saa lopetettua myös valkosipulilla laita sitä sormiisi tai no hiero. Ja sormien puremisen saa lopetettua oikeasti itsekurilla!!! onnee sulle!!! Jos oot tyttö laita sormiisi kynsilakkaa. Se on myrkyllistä, nii ei sormi ainakaan mee suuhun.

Re: Kynsien pureminen
Kirjoittaja: Tapio ()
Päiväys: elokuu 14, 2004 06:07

Olen purenut kynsiä jo viisi vuotta putkeen... Ja mikä vielä pahempi, minulla on myös tarve purra sormen ihoa irti, jolloin minulla on tulehtunut aika pahasti kynsinauhan läheltä oleva osa.
Olen ajatellut hypnoosia/suggestiota, mutta minusta tuntuu, että en ole niin helpostui suggestoitavissa.
Kynneliä olen kokeillut jo vuoden, mutta olen jo tottunut jostain syystä makuun, tai sitten minulla on todellakin erittäin paha kynsienpuremis addikti.
Olen aivan älyttömän toivoton, enkä jaksa enää lopettaa... Mikään ei saa minua lopettamaan tätä huonoa tapaa!

Kirjoittaja: sini ()
Päiväys: marraskuu 03, 2004 06:01

Olen purrut kynsiäni jo pienestä saakka, taisin oppia tavan kaveriltani. Minulla pureminen ei jää vain kynsiin vaan puren ja revin ihoa myös kynsien ympäriltä. Kynsilakkakaan ei auta, sillä raaputan hampaillani myös lakan pois ja vaikka suurimman osan sylkäisenkin pois, silti lakkaa jää suuhun ja se menee ruuan mukana alas. Haluaisin todella päästä eroon tästä tavasta mutta en pysty!

Kirjoittaja: Kukkis ()
Päiväys: joulukuu 09, 2004 05:18

Oon koko elämäni purrut kynsiä ja kynsien vieressä olevaa ihoa. Muutaman kerran oon yrittänyt olla purematta ja tätä on kestänyt korkeintaan kuukauden. Sitten kun yksikin kynsi lohkesi (mulla on tosi hauraat kynnet), purin loputkin lyhyiksi..

Ostin kuukausi sitten Kynneliä ja koitin sitä yhden päivän ajan. Maistuihan se pahalta, mutta loppujen lopuksi tavan lopetti se, kun aine ei lähtenytkään pesemällä pois. Kun pesin illalla silmämeikkiä, aine ärsytti silmiä ja se tuntu niin pahalta että lopetin sekä kynsien pureskelun, että Kynnelin käytön siihen. Nyt purkki on meidän vessassa ja siellä se aina muistuttaa.. Mutta kynnet ovat pitkät ja upeassa kunnossa!!

Kirjoittaja: Cassu ()
Päiväys: huhtikuu 05, 2005 11:17

Tasapuolisesti Hei vaan kaikille kohtalotovereille

Itse huomasin tuossa alkavan puremaan kynsiäni taas pitkästä aikaa....
Yläasteella purin pariin otteeseen....sain sen vain lopetettua aluksi niin että vain tasottelin ja pidentelin kynttä mutten purrut poikki asti...
sit oli tietty yx uus vuos tuli ihastuksissani päättämään että se loppuu...sekin loppui sitten parin vuoden päästä se taas alkoi mutta vain tosi kyhyeksi ajaksi...ja sain sen loppumaan kuin seinään pelkästään päättämällä et nyt se loppu....
Ehkä koulu paineet on taas tuoneet jotaa hermostuneisuutta siihen että aloitin puremaan
Nyt sitä on kestänyt pari kuukautta....ja nyt olisi hyvä aika lopettaa taas mutta mistä se mahti joka katkaisee tämän paheen...mut ehkä tästä kirjoituksesta saisin itselle voimia käydä taistoon....niin itseni kuin muidenkin takia...voima olkon kanssanne smiling smiley

Kirjoittaja: jummi ()
Päiväys: huhtikuu 29, 2005 07:45

olen syönyt kynsiäni ja kynsiä ympäröivää ihoa lapsesta asti.Ikinä ei ole pitkiä kynsiä ollut, ellen ole ottanut rakenne kynsiä.ne on niin kovat että eihän niitä pure.
Mikä avuksi.Olen asiakaspalvelu työssä ja ihmiset katselee käsiäni.Hävettää.Minulla ei oikeastaan ole kynsiä ollenkaan, niin pahasti ne järsin.Kynneli ei auta totun makuun heti.

Kirjoittaja: Lutunen ()
Päiväys: syyskuu 02, 2005 09:32

Mä purin kynsiäni tosi pitkään, mut sit päätin, et se on loppu ny! Ja siihen loppu, enää en pure, ainakaan kauheasti. Harmittaa, ku kynnet katkeilee.

Kirjoittaja: Nyt se on loppu..... ()
Päiväys: syyskuu 21, 2005 10:42

Minä olen purrut kynsiäni lapsesta saakka..Sitten tässä yhtenä päivänä vain päätin että nyt se on loppu..Poikaystäväni huomauttelee asiasta ja se hävettää..Mutta nyt olen päättänyt etten enää pure niitä..Vinkki:Lopeta kynsien pureskelu pikku hiljaa..Aloita vaikka kynsi nauhoista eli itse aloitin myös niistä ja nyt ne on kunnossa..Rasvasin ne joka ilta ja se auttoi, kannattaa kokeilla..Nyt olen tullut siihen että en pure edes kynsiäni..Laitan kynneliä ja se kyllä osin auttaa..Hei me ollaan naisia ja naisilla kuuluu olla pitkät kynnet, eiks niin?Lopetetaan kaikki kynsien pureskelu(ainakin yritetään)ja eletään niinku naiset!Mä ainakin pystyn siihen ku täysillä yritän ja haluan.....Onnee kaikille..smiling smiley

Kirjoittaja: Jatkan tätä juttua ()
Päiväys: marraskuu 01, 2005 07:03

Minulla on sama ongelma.. olen 12w, ja ongelma alkaa olla ikävä, koska kynnet ovat ruman näköiset, ja niitä ei viitsi näyttää.. olen yrittänyt tekokynsiäkin, mutta ei ne pysy kauan... Ehkä minullekkin loistaa valo jokin päivä, ja minulla olisi kauniit kynnet..

Kirjoittaja: Makezu ()
Päiväys: joulukuu 18, 2005 07:48

Tyttöystävä meinaa purra kohta sormetkin poikki... kynneli kokeiltu ja ei mitää vaikutusta... Mie nalkutan sille ja ei mitää vaikutusta... hehe... Tekis miel kokeilla suggestio hoitoo ja ku ite osaan hypnotisoida ni se ei oo ongelma... sitten huonot uutiset: Tyttöystävä ei osaa ottaa hypnotisointia tosissaan, tai sit se ei halua ottaa sitä tosissaan... Miten mää saisin sen vakuuttuneeks et se toimii??? Minä itse olen varma että siitä olisi apua... Tosin en tiedä miten herkkä tyttöystävä on suggestiolle, että se olisi sitten vain testattava...

nimim. auttanut useampaa kaveria suggestiohoidolla...

Kirjoittaja: Mikko ()
Päiväys: huhtikuu 04, 2006 12:25

Nyt se on loppu..... Kirjoitti:
-------------------------------------------------------
> Minä olen purrut kynsiäni lapsesta saakka..Sitten
> tässä yhtenä päivänä vain päätin että nyt se on
> loppu..Poikaystäväni huomauttelee asiasta ja se
> hävettää..Mutta nyt olen päättänyt etten enää pure
> niitä..Vinkki:Lopeta kynsien pureskelu pikku
> hiljaa..Aloita vaikka kynsi nauhoista eli itse
> aloitin myös niistä ja nyt ne on
> kunnossa..Rasvasin ne joka ilta ja se auttoi,
> kannattaa kokeilla..Nyt olen tullut siihen että en
> pure edes kynsiäni..Laitan kynneliä ja se kyllä
> osin auttaa..Hei me ollaan naisia ja naisilla
> kuuluu olla pitkät kynnet, eiks niin?Lopetetaan
> kaikki kynsien pureskelu(ainakin yritetään)ja
> eletään niinku naiset!Mä ainakin pystyn siihen ku
> täysillä yritän ja haluan.....Onnee kaikille..smiling smiley

Kirjoittaja: Kiti ()
Päiväys: tammikuu 06, 2007 09:03

Naisilla kuuluu olla pitkät kynnet (Miten niin?). Poikaystävä (sovinisti?) huomauttelee asiasta? Mä ymmärrän että kynsien pureskelu häiritsee itseä mutta että poikaystävää, huhhuh...

Kirjoittaja: Emmi ()
Päiväys: marraskuu 17, 2007 05:25

En usko että poikaystävä tykkää. Jos puret kynsiä, se on sama kuin nuolisit vessanpöntön reunaa. JA poikaystävähän ei halua suudella vessanpönttöä? thumbs downspinning smiley sticking its tongue out

Kirjoittaja: emssi ()
Päiväys: heinäkuu 06, 2010 02:03

oikeesti. en jaksa enää. oon purenu kynsiä 7 vuotiaasta saakka ja oon nyt 12. mikä neuvvoks? hävettää näyttää niitä omalle perheellekkin. pidän käsiä koko ajan nyrkissä. onneks veli tukee muo. yleensä mä puren niitä ku ei oo tekemistä. en ite ees huomaa sitä. miten voisin lopettaa sen. oon tyttö ja kavereidenkin mielestä ne on ihan kauheet paitsi vaan yks neljästä kannustaa muo lopettaa niiden pureminen. se on tosi kaveri. yks on taas pissis ja kynnet on sen elämä. se moittii muo koko ajan niistä.sad smiley

Kirjoittaja: ot ()
Päiväys: heinäkuu 22, 2010 09:45

Hyvä "emssi 0", minäkin purin kynsiäni sinun iässäsi vuosikaudet niin, että kynnet olivat vereslihalla. Tiedän että olin jotenkin "hermoherkkä" ja myös hormonit hyrräsivät kun lähestyin murrosikää. Jotenkin tekemisen lisääntyessä ja mielen sekä kiinnostuksen kohdistuessä moniin muihin asioihin (lukeminen, mieluinen harrastus, opiskelu, liikunta jne.) kynsien purenta ikäänkuin unohtui, en jälkeenpäin muistakaan miten purenta loppui! Ota tehtäväksesi ohje "pidän hyvää huolta kynsistäni ja sormistani" sekä toimi vakaasti ja sydämesi pohjasta, sinä onnistut!
Sinulla on elämä edessäsi ja toimia voit tästä hetkestä alkaen.
eräs suggesroterapeutti

Kirjoittaja: Shine ()
Päiväys: marraskuu 07, 2010 08:34

Lopetin tuossa hetki sitten kynsien (ja niiden ympärysihon..) pureskelun, ja aloin hoitaa niitä oikein kunnolla.
Niinkuin moni on sanonut, minuakin hävetti ennen näyttää tuskaisen rumat ja pureskellut kynteni. Siitä se sitten lähtikin, enkä ole nyt vähäänaikaan pureskellut. Tahdonvoimalla tietenkin. Monta vuotta yritin kynneleillä ja muilla ihmetököteillä, ei ollut mitään apua. Haisivat kaikki pahalle, ja sehän se vasta hävettikin...
Nyt kynnet ovat jopa ihan nätitkin, lakattuna lempilakallani. Tyytyväinen olen (: Tsemppiä kaikille kynsienkasvattajille!

Kirjoittaja: Mansku ()
Päiväys: joulukuu 06, 2010 06:50

Mäkin pureskelin kynsiäni vielä pari kuukautta sitten. Sitten vain päätettiin yhdessä samaongelmaisen kamun kanssa, et ei, nyt se loppu. En oo sen jälkee purru grinning smiley

Kirjoittaja: kynsien pureskelija ()
Päiväys: joulukuu 10, 2010 05:29

confused smileyconfused smileymut mä olen kokeillu sitä että laitan kynsilakkaa mut ei se vaan onnistu mä puren niitä silti.Oisko lisää vinkkejä?

Kirjoittaja: Loppui kuin seinään ()
Päiväys: helmikuu 21, 2011 04:47

Pureskelin kynsiä oikeastaan niin kauan kuin muistan. Sitten kokeilin muista syistä syödä D3 -vitamiinia noin 35-50ug vuorokaudessa. Huomioiden että ikää löytyy lähemmäs 40v niin tuskin oli sattumaa että parin viikon päästä tajusin että pitää leikata kynnet...

D3 -vitamiinin syönti on jatkunut ja kynsiä en ole pureskellut puoleen vuoteen.

Kirjoittaja: Taruliini ()
Päiväys: kesäkuu 03, 2011 07:36

Terve, kaikki!

Mulla on sama ongelma kuin eräillä toisillakin:
Mä en pysty tekemään mitään että mä en söisi mun kynsiä!
Oon 9 v. ja haluisin että mulla oisi saman laiset kynnet kun mun kaverilla.
(Siis sillä on tosi pitkät kynnet niinku lapselle)
En malta olematta pureskelematta kynsiäni! Koska mä ajatuksissakin puren niitä vaikka en tiedä siitä mitään! sad smiley Mitä mä tekisin? (Siis tämä ón 9 vuotiaalle vinkki winking smiley )

Kynsinauhojen pureskelu
Kirjoittaja: Sapri ()
Päiväys: maaliskuu 06, 2012 05:20

Hei! Minulla on aina ollut kauniit kädet ja pitkät vahvat kynnet. Yli vuosi sitten aloin kuitenkin pureskella kynsinauhoja, sekä sormien ihoa. Mutten kynsiä kuitenkaan. Luulen että ongelma on lauennut keskenmenon myötä. Nyt kuitenkin olen onnellisesti raskaana ja laskettu aikakin on kohta. Sormeni ovat välillä ihan vereslihalla ja tosi kipeät ja karheat. Työni puolesta joudun kosketuksiin haitallisten aineiden kanssa ja joudun pesemään käsiäni paljon, joka taasen kuivattaa. Käsien rasvaamisestakaan ei paljoa hyötyä ole sillä kovettuneet nahat puren irti heti. Kotiaskareet tai veden kanssa läträäminen yleensäkin kuivattaa käsiäni. Suurin huoleni onkin että miten voin hoitaa ja silitellä vastasyntynyttä pienokaistani kun karheat käteni lähinnä raapivat?

Olisiko olemassa jokin todella tehokas, ihoa pehmentävä ja korjaava voide ym.? Tai jokin vitamiini kenties tai ihan lääke. Teen tätä ihan tietoisesti ja huomaan pureskelevani sormien ihoa. Mutta vaikka tiedän ettei niin pitäisi tehdä, ei sillä ole mitään vaikutusta. Olen nyt 28 vuotias, eikä minulla koskaan ennen ole ollut vastaavaa addiktiota. En usko että hypnosta voisi olla apua. Osaisikohan ihotautilääkäri auttaa?

Nimesi: 
Aiheet: 
Tämä on valvottu foorumi. Viestisi on piilotettu kunnes moderaattori tai järjestelmävalvoja on hyväksynyt sen.
This forum powered by Phorum.